طراحی مشاوره برندسازی

باشگاه برندسازی یه محیطِ دوستانه است برای اینکه به هم کمک کنیم تا رشد کنیم و قویتر بشیم.

طراحی مشاوره برندسازی

باشگاه برندسازی یه محیطِ دوستانه است برای اینکه به هم کمک کنیم تا رشد کنیم و قویتر بشیم.

۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۷ ثبت شده است

دیدیم که «برند» جایگاه ویژه ای در رشد و سودآوریِ یه کسب و کار داره و در حقیقت با ارزش ترین داراییِ یک سازمان یا شرکت، برندِ اون سازمان و شرکت هستش. (البته یه شخص هم می تونه برای خودش «برند» داشته باشه که در جایگاه خودش مفصل توضیح خواهم داد)

اما یه برند خود به خود به وجود نمیاد و نیاز به برنامه ریزی، تخصص، دانش، تجربه، تلاش و پشتکار داره تا ذره ذره جون بگیره و در طول زمان ساخته بشه. اینجاست که با کارِ تخصصی و دقیقی به اسمِ «برندسازی» روبه رو می شیم.

شاید بد نباشه قبل از اینکه بریم سراغ تعریفِ «برندسازی» نگاهی گذرا به فواید برندسازی برایِ کسب و کارمون داشته باشیم.

فوایدِ برندسازی:

1. برندسازی باعث می شود بتوانید محصول خود را با قیمت بالاتری بفروشید.

2. به ایجاد ارزشِ افزوده برای سازمان کمک می کند.

3. باعث ایجاد گروه مشتریانِ وفادار می شود، یعنی یک پیوند عاطفی میان مشتری و برند.

  • design branding

برند چیست؟

این روزا هرجا که صحبتی از کسب و کار و اقتصاد باشه بحث «برند»(brand) و «برندسازی»(branding) هم مطرح میشه، واژه هایی که همه جا می شنویم از تلویزیون و رادیو گرفته تا سایت و کتاب و مجله.

اما واقعا «برند» به چه معناست و به چی می گن «برند»؟

توی دنیایِ امروز «برند» تعریف پیچیده و گسترده ای داره و برخلاف تصور عموم جامعه که «برند» رو معمولا مترادف «آرم و لوگو» یا «نامِ تجاری» می دونن و تعریف دقیق و استانداردی از این مبحث ندارن باید گفت که یک برند یک نامِ تجاری هست و نیست، یک لوگو هست و نیست، به عبارت دیگه لوگو و نامِ تجاری تنها بخشی از مفهوم گسترده و پُراهمیت برند هست و نه همۀ اون.

خب فکر می کنم برای اینکه توی تعریف برند به یه وحدت نسبی و البته درست و علمی دست پیدا کنیم، بهتر این باشه که به متون علمی و معتبری که در این زمینه وجود داره رجوع کنیم و از نظر بزرگان این عرصه بهره بگیریم.

به همین دلیل من تصمیم گرفتم که خلاصه ای از متنِ بعضی از کتابایی که تویِ این زمینه تألیف، ترجمه و چاپ شده رو براتون بیارم که هم سندی برای اعتبار بخشیدن به مطالبی باشه که اینجا می نویسم و هم اینکه اگه دوست داشتین و براتون جالب بود برای توسعۀ دانش و آگاهی تون به اون کتاب مراجعه کنید.

  • design branding

چرا باشگاه؟

به نامِ دوستِ مهربان و توانا

 

 

برای شروع شاید بد نباشه سراغ توضیح و تفسیرِ وجهِ تسمیۀ عنوانِ «باشگاهِ برندسازی» و  معنوی لغویش بریم.

 

کلمۀ «باشگاه»(به انگلیسی club ) در فرهنگ لغت اینطوری تعریف شده:

باشگاه(اِ مرکب). کلوب. کانون.(لغات مصوبۀ فرهنگستان ایران).

جایگاهِ ویژه ای برایِ گردهماییِ گروهی از مردم با هدفی معین.

محلِ گردآمدنِ پیوسته یا متناوب گروهی برپایۀ آیین نامۀ خاص.

 

ریشه شناسی:

کلمۀ «باشگاه» از دو بخشِ «باش»+«گاه» ساخته شده است. «باش» بُنِ مضارع از فعلِ «باشیدن» که دلالت بربودن دارد و «گاه» در فارسی به معنایِ مکان و جایگاه است.

 

یه «باشگاه» در حقیقت جایی برای ایجاد همیاری بین چند نفره که منافع مشترک و همسو دارن و می تونه تویِ زمینه هایِ مختلف مثل: سرگرمی، ورزشی، اجتماعی، مذهبی، سیاسی، علمی و . . . راه اندازی بشه.

پس اینجا محلی برای همیاریِ کساییه که می خوان رشد کنن و قویتر بشن، با تمرکز بر مبحث اقتصاد و کسب و کار و حرکت در مسیرِ برندسازی.

 

به امیدِ روزایِ روشن


  • design branding

داستانِ من

به نامِ دوستِ مهربان و توانا

 

من یه هنرمندم، یه اهلِ هنر که یه رشتۀ فنی- مهندسی خونده و به مطالعه و علومِ انسانی علاقمنده. یه آدم با تفکر و توانایی هایِ بینِ رشته ای، کمال طلب، تا حدودی درون گرا و حساس.

***

چند وقت پیش که توی افکارِ خودم غوطه ور بودم، داشتم به این فکر می کردم  چقدر خوب میشد که برایِ رشد و پرورشِ ذهن و شخصیت و روان هم یه باشگاه یا همچین جایی داشتیم، همونطور که برایِ پرورش عضلات و توان جسمانیمون باشگاه و ورزشگاه داریم.

و از اینجا بود که داستان شروع شد . . .

اما اجازه بدین که از یه کم قبل تر براتون تعریف کنم:

  • design branding