طراحی مشاوره برندسازی

باشگاه برندسازی یه محیطِ دوستانه است برای اینکه به هم کمک کنیم تا رشد کنیم و قویتر بشیم.

طراحی مشاوره برندسازی

باشگاه برندسازی یه محیطِ دوستانه است برای اینکه به هم کمک کنیم تا رشد کنیم و قویتر بشیم.

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

12- قانونِ امِ عام (ژنریک)

یک از سریع ترین راه هایِ عدمِ موفقیت، استفاده از اسم هایِ عام برایِ نام های تجاری است.

 

تاریخ اغلبِ اوقات ما را به بیراهه می کشاند. پاره ای از موفق ترین شرکت ها ( و نام هایِ تجاری) دارایِ اسامیِ عام بوده اند. مانند: جنرال موتورز – جنرال الکتریک – استاندارد اُویل – استاندارد برندز – امریکن ایرلاین – امریکن موتورز – امریکن اکسپرس و . . .

در گذشته تصورِ شرکت ها براین امر بود ه داشتنِ اسمی بزرگ، پرزرق و برق و عام الزامی است و تقریبا در همۀ موردها نامِ تجاری، همان نامِ شرکت بود و این امر به این دلیل بود که در آن زمان بازار پر از اجناسِ شرکت هایِ کوچک و محلی بود و نام هایِ بزرگ و عام در مقابلِ این رقبایِ کوچک در جایگاهِ خاصِ خود قرار می گرفتند.

  • design branding


امروزه جریانِ بازاریابی به گونه ای پیچیده، گیج کننده و مملو از مفاهیمِ نامفهوم درآمده است. در بیشتر شرکت ها جریانِ بازاریابی توسطِ گروه هایِ فعال و مختلفی انجام می شود. هماهنگی و یکپارچه کردنِ این گروه ها، خود به صورتِ فعالیتی گسترده و فراگیر درآمده است.

اگر بازاریابی _ که به مثابه نیرویِ رانشیِ سازمان است _ بخواهد در راستایِ تحققِ اهدافِ خود گام بردارد، باید به گونه ای ساده تر ارائه شود؛ به عبارتِ دیگر به صورتی متمرکز.

مهمترین هدفِ بازاریابی چیست؟

چه اصولی است که این اجزایِ از هم گسسته را به یکدیگر متصل می سازد؟

ما اعتقاد داریم که هدف، چیزی جز تثبیتِ نامِ تجاری نیست. بازاریابی، مفهومِ نامِ تجاریِ کالا را در ذهنِ مصرف کننده ثبت می کند.

 

  • design branding



در جستجویِ اینترنتی دربارۀ نام و نام گذاری با توصیه هایِ پیشِ پا افتاده و مبهمِ بیشماری روبه رو خواهید شد: نام باید کوتاه، به یاد ماندنی و برخوردار از املایِ آسانی باشد.

اگر این توصیه ها را جدی بگیرید،گزینه هایِ خوبِ بسیاری را از دست خواهید داد. بسیاری از ام هایِ عالیِ دنیا کوتاه نیستند، تعدادِ قابل توجهی از برندهایِ برتر املایی سخت دارند و هرکسی نمی تواند به شما بگوید مفهومِ کدام نام بیش از دیگرِ نام ها در خاطر می ماند. توصیه می کنم این پیشنهادهایِ دمِ دستی را نادیده بگیرید و معیارهایِ علمی تری را مدنظر قرار دهید.

 

از توصیه هایِ معمولی بگذرید

نامِ کوتاه را فراموش کنید. نام هایِ کوتاه معمولا زودتر از نام هایِ بلند به دستِ فراموشی سپرده می شوند و توجه داشته باشید که اگر خود را به نام هایِ کوتاه محدود کنید، در راه اندازی یک دامنۀ دات کامِ شفاف به مشکل برمی خورید.

املایِ آسان را هم فراموش کنید. چه چیزی املایِ کلمه را آسان می کند؟ نمی توانید دربارۀ املایِ آسان قضاوتِ درستی داشته باشید مگر اینکه آن کلمه را امتحان کنید. کلمه ای که به ظاهر ساده به نظر می رسد ممکن است در عمل به آسانی هجی نشود. برخی برندها از املایِ غیرِ معمولِ خود به خوبی بهره برده اند پس به این موضوع توجه بیش از حد نشان ندهید، حتی نام هایی با املایِ مسئله دار نیز وجود داشته اند که از کاراییِ لازم برخوردار بوده اند. نامی که املایی سخت داشته باشد ممکن است بیشتر در خاطر بماند.

  • design branding